مزیت استفاده از کنتاکتورهای زیمنس

مزیت استفاده از کنتاکتورهای زیمنس

مزیت استفاده از کنتاکتورهای زیمنس چیست؟ کنتاکتور یک کلید الکتریکی شبیه به رله است. از کنتاکتور برای قطع و وصل جریان استفاده می شود. شاید سوالتان این باشد که چه تفاوتی با کلید برق در منازل می کند که جواب این سوال می تواند درک بهتری از کاربرد کنتاکتور را فراهم سازد.

شما در منزل با استفاده از انگشت خود کلید را فشار داده و باعث قطع یا وصل جریان می شوید. که در نتیجه آن چراغ یا کولر یا هر چیز دیگری را روشن یا خاموش می کنید. اگر نیاز باشد یک سیستم را هر 5 دقیقه یکباار خاموش و روشن کنید احتمالا شما داوطلب انجام این کار نخواهید بود و ترجیح میدهید از تکنولوژی استفاده کنید.

رله ها گزینه مناسبی برای جایگزینی کلید و انکشت شما هستند. به این صورت که با اعمال یک سیگنال از جنس ولتاژ یا جریان به بوبین رله مسیر جریان برقرار می شود و سیستم خاموش و روشن می گردد. بوبین یک قطعه سیم پیچی شده است که با برقراری جریان درون آن هسته آن خاصیت مغناظیسی پیدا می کند.

اساس کار کنتاکتور :

در ابتدا گفتیم که کنتاکتور شبیه رله عمل میکند. پس در کنتاکتور نیز استفاده از خاصیت مغناطیسی (آهنربایی) باعث قطع و وصل جریان می شود.

در واقع بوبین کنتاکتور از دو قسمت هسته مغناظیسی و کنتاکت تشکیل شده است. با برقراری جریان در هسته، در اثر ایجاد میدان مغناطیسی، خاصیت آهنربایی باعث کشیده شدن کنتاکت به سمت خود میشود. بعد از وصل شدن کنتاکت، مسیر جریان برقرار می شود.

کنتاکتور های زیمنس دارای بوبین های با ولتاژ تغذیه متفاوت هستند. رنج تغذیه معمول آنها 24، 45، 110، 220 ولت AC می باشد. زیمنس دارای کنتاکتور های با بوبین DC می باشد. ولتاژ معمول آن ها در جریان مستقیم یا DC برابر است با : 24،48،110 ولت.

6 مزیت کنتاکتور نسبت به کلید دستی

  1. ایمن بودن کنتاکتور نسبت به کلید خصوصا در جریان های بالا
  2. امکان کنترل کنتاکتور توسط مدار فرمان و کنترل از راه دور
  3. کم بودن استهلاک مکانیکی کنتاکتور نسبت به کلید
  4. سرعت قطع و وصل بیشتر نسبت به کلید
  5. کاهش حجم سیم کشی و تابلو برق
  6. جلوگیری از ایجاد جرقه و آرک در برخی مدل های کنتاکتور برای صنایع پتروشیمی

5 مزیت استفاده از کنتاکتورهای زیمنس

از مهمترین و بارزترین مزایای مربوط به استفاده از کنتاکتورهای زیمنس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طول عمر بسیار بالای کنتاکتورهای زیمنس
  2. قیمت بسیار مناسب کنتاکتور های زیمنس
  3. تنوع بالای کنتاکتورهای زیمنس
  4. طراحی مناسب و کم حجم
  5. نصب ساده و آسان
  6. قابلیت تعمیر و تعویض بوبین

اجزای تشکیل دهنده کنتاکتور :

اجزای تشکیل دهنده کنتاکتور ها در برند های مختلف مشابه می باشد. اما کیفیت مواد ساخت کنتاکتور زیمنس و طراحی حرفه ای آن باعث شده تا جزو شناخته شده ترین کنتاکتور ها در بازار باشد. از اجزای کنتاکتور ها می توان موارد ذکر شده در زیر را نام برد.

تیغه اصلی : تیغه های هر کنتاکتور به دو بخش تقسیم می شود. تیغه های قدرت و تیغه های فرمان. وظیفهٔ اصلی تیغه های قدرت هدایت جریان اکتریکی پس از هر بار تحریک شدن بوبین از خود است. تیغه های فرمان نیز همانطور که از نامشان مشخص است برای استفاده در مدار فرمان به کار می رود.

تیغه های فرمان به دو صورت نرمالی باز و نرمالی بسته بر روی بدنه کنتاکتور تعبیه شده اند. این تیغه ها پس از هر بار تحریک شدن بوبین، تغییر وضعیت داده و به حالت عکس تغییر وضعیت می دهند. یعنی از 0 به 1 و از 1 به صفر تبدیل می شوند.

بوبین : بوبین یک هسته مغناطیسی سیم پیچی شده با تعداد دور مشخص است که نیروی لازم را برای اتصال فیزیکی کنتاکتهای هادی الکتریسته فراهم می سازد.

محفظه : این بخش، برای ایزوله کردن قسمت های هادی و فلزی کنتاکتور به منظور حفاظت و ایمنی بیشتر، به کار می رود. جنس محفظه معمولاً از مواد عایق الکتریسیته مانند Bakelite، Nylon ۶ و پلاستیکهای سفت شونده (باکالیت) در برابر حرارت است.

تیغه کمکی: تیغه های کمکی، تیغه های فرمان (آمپر پایین) نرمالی باز 1NO و نرمالی بسته 1NC می باشند که روی بدنه کنتاکتور و یا در بعضی از مدل های آن در کنار بدنه کنتاکتور نصب می شوند و بدین ترتیب با هر بار تحریک شدن بوبین کنتاکتور، این تیغه ها تغییر وضعیت می دهند.

ترمینال های ورودی و خروجی : ترمینال های ورودی خروجی برای اتصال سیم و رابط ها به کنتاکتور استفاده می شود. برخی کنتاکتور های زیمنس ترمینال های پیچی و برخی دیگر ترمینال فیشی دارند.

برای خرید کنتاکتور زیمنس با ما تماس بگیرید

برای خرید کنتاکتور با ما در اسمارت زیمنس تماس بگیرید.

آیا به دنبال یک کنتاکتور با کیفیت و قدرتمند هستید؟ زیمنس، رهبر جهانی در صنعت الکترونیک و الکترومکانیک، بهترین گزینه برای شماست!

کنتاکتورهای زیمنس با طراحی مدرن، عملکرد قدرتمند و استحکام بالا، توانسته اند جایگاهی برجسته در بازار به دست آورند. این کنتاکتورها، با هدف افزایش امنیت، سهولت کار و کاهش هزینه ها طراحی شده اند.

از ویژگی های برجسته کنتاکتورهای زیمنس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– عملکرد قدرتمند: کنتاکتورهای زیمنس توانایی تحمل جریان بالا را دارند و به راحتی با بارهای سنگین مقابله می کنند.

– استحکام بالا: با استفاده از مواد با کیفیت و فناوری پیشرفته، کنتاکتورهای زیمنس بسیار مقاوم و دوام دار هستند و در برابر شرایط سخت صنعتی مقاومت می کنند.

– طراحی بدون صدا: کنتاکتورهای زیمنس با طراحی خاص خود، به طور کامل بدون صدا عمل می کنند و مسئولانه به حفظ سلامت کارکنان شما اهمیت می دهند.

– سهولت نصب و استفاده: با طراحی ساده و کاربردی، کنتاکتورهای زیمنس به راحتی نصب و استفاده می شوند و تنها با چند کلیک، می توانید آن ها را به صورت مستقیم به سیستم الکتریکی خود وصل کنید.

با انتخاب کنتاکتورهای زیمنس، بهترین کیفیت و عملکرد را در اختیار خواهید داشت. این محصولات با بالاترین استانداردها تولید می شوند و توسط کارشناسان ما با دقت بالا بررسی و تست می شوند.

پس حالا فرصت را از دست ندهید و با ما در تماس باشید تا برای شما بهترین کنتاکتورهای زیمنس را ارائه دهیم و به نیازهای شما پاسخ دهیم.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *